Sivut

28. toukokuuta 2010

Mustavalkoinen trikoomekko

Tästä mekosta tulee otenkin mieleeni 70-luvun pallomekot ja rimsut ja kellohelmat. Muistot ainakin vyöryvät mieleeni, sillä Mammani oli ahkera ompelija, jota teki myös työkseen elämänsä aikana. Hän ompeli minulle ja itselleen usein samanlaisia mekkoja samasta kankaasta ja kuljimme kaupungilla kuin kaksi marjaa.Jossain vaiheessa kyllästyin noihin kellohelmaisiin mekkoihin ja norjalaisiin neuleisiin, mutta nyt harmittaa kun ei yhtään sellaista ole pakattuna minigrip-pussiin muistoksi, jotta olisin omalle lapselleni voinut näyttää. Tosin, olin niin tempperamenttinen nuoruusvuosina, että voihan se olla että vaikka oma äitini olisi säästänyt, niin olisinko itse?

Kaikesta huolimatta, minulla on kuitenkin selkeät muistot niistä mekoista ja norjalaisista neuleista. Kiitokset Mamma niistä.

Nyt olen itse pakannut pieniä nuttuja ja mekkoja joita olen ommelleu/neulonut pakannut minugrip-pusseihin ja isovanhempien kirjailemat pöytäliinat olen pakannut silkkipapereihin ja niihin pusseihin, jotta lapsi voi sitten itse laittaa liinat pöydälle, joissa on kirjailtuna hänen alkukirjaimensa. Moni miettii, että kamalaa vuosikaudethan ne siellä laatikossa lojuu....no niinpä. Mutta ainakin ovat tahrattomat ja oikea omistaja käyttää niitä niin kuin kuuluukin.
Mekko on ommeltu Ottobren kaavoilla lehdestä 03/2007 Trikoomekko.
Uusi mekko on jo leikattu ja omepelun alla.

Minnuli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi.